به گزارش روابط عمومی موسسه کودکان هوشمند استان هرمزگان؛اولین همایش IDEC (کنفرانس آموزش،خلاقیت، نوآوری و توسعه) در سالن همایش های اردوگاه شهید محمد منتظری شهرستان شهریار،به همت موسسه کودکان هوشمند برگزار شد.
روح الله مخبریان، مدیر عامل مجموعه کودکان هوشمند کشور در همایش اظهار کرد: ازسال ۱۳۹۱ به دنبال طراحی راهکارهایی برای ارتقا سطح ذهنی کودکان بودیم که با ایجاد چنین مجموعه ای به این اهداف دست پیدا کردیم.
وی ادامه داد: مجموعه کودکان هوشمند، پرورش ذهنی کودکان را در پیش گرفته است و این راهکارها توانسته روند افزایشی را در سطح علمی کشور در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: آموزش محاسبات ذهنی نه تنها سطح ذهنی کودکان را کاهش نمی‌دهد بلکه در سطوح گوناگون ذهنی موجب رشد و توسعه مغز می شود.
مخبریان تاکید کرد: در تمامی استانهای کشور ۲۵۰۰ مربی و ۲۲۰ نماینده را داریم که توانسته اند پیشرفتهای مطلوبی را در این عرصه داشته باشند.
طاهری فرماندار شهریار  در این همایش گفت: نرم افزارها و برنامه های آموزشی در در سیستم آموزشی کشور کمتر دیده شده است و ما اگر بااستفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی  بتوانیم استعدادهای نهفته در کودکان و نوجوانان را شناسایی  کنیم قطعا مسیرهای طولانی را در کمترین زمان طی خواهیم کرد.
این مقام عالی دولت در شهریار تصریح کرد: برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس ها و نوع آموزش های هوشمند و نوآوری های خلاقانه ، کاری بسیار ارزشمند و ظریف است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.
طاهری با تاکید بر اینکه حمایت از این کنفرانس ها در کشور بسیار تاثیرگذار است اظهار داشت: خیلی از مسائل و مشکلات کشور و شهرستان ها با برگزاری این نوع همایش ها و شنیدن تفکرات و برنامه های خلاقانه و آموزشی که در آنها ارائه میشود، قابل حل است.
فرماندار شهریار در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری دولت در حوزه آموزش و پرورش ، عنوان کرد: در بحث آموزش و پرورش نگاه دولت نگاه ویژه ای در کشور است که باید در این حوزه سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم کمااینکه در برنامه و بودجه کشور حوزه آموزش و پرورش نسبت به سایر آیتم ها درصدی بالاتر است.